به دنبال رسیدن به تناسب اندام می‌گردید؟ ورزش‌ها یک راه موثر و جذاب برای دست‌یابی به این هدف هستند. از تمرینات تناسبی ساده تا ورزش‌های پرانرژی، هر کدام می‌توانند به شما کمک کنند تا به آرزوی تناسب اندامتان برسید. تمرینات کاردیووازی برای سوختن چربی: از دویدن تا شنا، تمرینات مقاومتی برای ساخت عضلات: از آرم‌کرل تا حرکات وزنه‌ای، ورزش‌های گروهی برای انگیزه بیشتر: از زومبا تا بوکسینگ، ورزش‌های آبی برای لذت بیشتر و کاهش فشار: شنا و آبگرم کردن. در این مقاله از قله، انواع مختلف ورزش‌ها را برای شما معرفی خواهیم کرد تا بهترین گزینه برای شما را انتخاب کنید و به راحتی به تناسب اندام دلخواه خود دست پیدا کنید. در ادامه با قله همراه باشید.

راه‌های شگفت‌انگیز برای به دست آوردن تناسب اندام از طریق ورزش

تناسب اندام داشتن یکی از آرزوهای همه ی افراد می باشد مخصوصا نزدیک به عید افراد تمایل دارند که سریع کاهش وزن پیدا کنند.از این رو انواع ورزش ها برای رسیدن به تناسب اندام را امتحان می کنند. در وهله ی اول برای داشتن تناسب اندام باید حتما دارای آمادگی جسمانی مناسبی باشید که بتوانید از عهده ی ورزش های دیگر نیز بربیایید.
با انواع ورزش ها برای تناسب اندام آشنا شوید
شنا سوئدی

شنا سوئدی مانند پرس سینه است و باعث افزایش قدرت و تقویت عضلات سینه ای و همچنین شانه ها می شود.

حرکت پلانک


این ورزش در ظاهر به نظر می رسد که هیچ تاثیری بر بدن ندارد و برخلاف این تصور این ورزش بسیار کار ساز است و تاثیر شگرفی بر شکم و کمردارد به گونه ای که باعث تقویت عضلات این ناحیه می شود و همچنین باید خاطر نشان کرد که باعث کاهش کمر درد می شود.

پیاده روی کردن


این ورزش یک ورزش هوازی است و کلا بر روی پاها تاثیر می گذارد و باعث تقویت عضلات پایین پاها و باعث چربی سوزی این نواحی می شود.

حرکت اسکات


حرکت اسکات یکی از حرکات مهم و مفید برای بدن می باشد به گونه ای که باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات می شود و باعث سوخت و ساز چربی در باسن و همچنین ران ها می شود. حرکت اسکات باعث می شود که فرد به هنگام پریدن در مواقع دیگر به هیچ عنوان دچار آسیب دیدگی نشود.

طناب زدن


طناب زدن عضلات بیشتری را درگیر می کند و باعث می شود که با سرعت بیشتری چربی بدنتان را کاهش دهید یا به عبارتی به سوخت و ساز کلی بدن کمک شایانی می کند. توجه کنید به هنگام ورزش کردن با استفاده از طناب زدن به دلیل بالا پایین پریدن باعث می شود که ما کمتر احساس گرسنگی بکنیم و در مدت زمان کوتاهتری به تناسب اندام عالی دست پیدا کنیم. ما می توانیم از طناب زدن نه تنها به عنوان یک ورزش برای تناسب اندام استفاده کنیم بلکه می توانیم با استفاده از تکنیک و حرکات مختلف به عنوان تفریح نیز از آن استفاده نماییم.

دوچرخه سواری


ما با استفاده از دوچرخه سواری به لاغری و تناسب اندم خود کمک شایانی میکنیم ما هم میتوانیم از دوچرخه ی ثابت استفاده کنیم هم می توانیم از دوچرخه ی معمولی استفاده کنیم که با افزایش دادن میزان ضربان قلب و همچنین میزان تنفسمان به سوخت و ساز بدن کمک بزرگی می کند.

ایروبیک


ورزش ایروبیک یکی از ورزش های پرطرفدار است یک ورزش کاملا هوازی است که کل بدن را درگیر می کند علاوه بر اینگه باعث کالری سوزی بدن و تناسب اندام میشود باعث میشود که فرد دارای هماهنگی عصبی عضلانی شود.

زومبا


زومبا نیز همانند ایروبیک یکی از پرطرفدارترین ورزش های ممکن است و تقریبا می توان گفت که زومبا مانند ایروبیک است ولی پیشرفته تر و سازمان یافته تر از آن می باشد. زومبا باعث میشود که بدن سریعتر درگیر چربی سوزی شود و در مدت زمان کوتاهتری به تناسب اندام بهتری برسد.

تمرینات اینتروال


این تمرینات را می توان گفت که به گونه ای بازی با ضربان قلب میباشد که در دویدن به کار برده می شود به این گونه که مقداری از مسیر را میدویم و مقدار دیگر را راه میرویم و بعد دوباره همین روال را در مدت تعین شده پیش می گیریم با استفاده از این تمرین هم می توانیم به تناسب اندام دست پیدا کنیم و همچنین میتوانیم به استقامت بدنی دست پیدا کنیم.

P90x

خیلی دشوار است آدم به باشگاه برود و بگوید من می‌خواهم در رشته «حداکثر آمادگی جسمانی در 90 روز» ثبت‌نام کنم! پس روی همان عنوان لاتین این روش جدید تناسب اندام حساب کنید.
این روش باعث بهبود فاکتورهای جسمانی از جمله استقامت قلبی-عروقی، انعطاف‌پذیری، قدرت، استقامت عضلانی و ترکیب بدنی مناسب می‌شود.
در این روش تنوع برنامه‌های تمرینی براساس آخرین مطالعات صورت گرفته در طراحی تمرینات و به کار گرفتن همزمان تمرینات دایره‌ای، تداومی، تناوبی و هرمی در قالب جلسه‌های تمرینی مختلف است به طوری که از رسیدن به حالت یکنواختی جلوگیری می‌کند.در این برنامه عضلات بدن به طور متناوب به چالش کشیده می‌شود و در نتیجه با درگیر شدن بیشتر عضلات، بدن برای حفظ خودش مجبور به کار بیشتر است.

T25

با نگاه کردن به عنوان و اسم این روش به طور ناخودآگاه نسبت به عدد 25 کنجکاو می‌شوید. کنجکاوی شما بسیار هوشمندانه است. عدد 25 اشاره به تمرینات 25 دقیقه‌ای است.
براساس آخرین مطالعات صورت گرفته در علوم ورزشی و تمرینی، محققان بر این عقیده‌اند که برای دستیابی بهتر به کاهش وزن و چربی‌سوزی در بدن، استفاده از روش‌های پر فشار اینتروال با زمان کمتر از 30 دقیقه بیشترین کارایی را دارد.
ابداع کننده این ورزش «شان تی» و محصول کشور ایالات متحده است. از مزایای این ورزش می‌توان به کارایی بالا برای افراد مبتدی و به ویژه خانم‌ها اشاره کرد.

رشته ورزشی تی آر ایکس


این رشته ورزشی یک رشته جدید و بسیار محبوب هست که از نظر ما بهترین رشته ورزشی برای بانوان هم محسوب میشه. این رشته ورزشی با چربی سوزی بسیار بالا (تا ۱۰۰۰ کالری در یک جلسه تمرین ) خیلی سریع میتونه شما رو به فرم ایده عال خودتون برسونه. جلسات تمرینی این ورزش بین ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت متغییر هست.

رشته ورزشی ایروبیک


رشته ایروبیک یک رشته با قدمت در کشور ما محسوب میشه. این رشته از رشته های محبوبی هست که بانوان همیشه از کلاس های آن استفاده میکردند. در رشته ایروبیک به علت تحرک زیاد در طول برگزاری کلاس بدن شما شروع به کالری سوزی میکنه و در نتیجه لاغری برای شما به همراه داره.. اگر رشته تی آر ایکس رو به هر دلیلی دوست نداشتید این رشته برای کاهش وزن عالی هست.

رشته ورزشی پیلاتس


رشته ورزشی پیلاتس هم یک رشته بسیار خوب هست برای بانوان. این رشته ورزشی با انجام حرکات قدرتی و کششی در مدت زمان بسیار کمی تغییرات بزرگی رو در بدن شما بوجود میاره. این رشته ورزشی نسبت به توانایی که داره کمتر مورد استقبال قرار میگیره که کاملا غلط هست. مطمئنا یکی از بهترین رشته ها برای بانوان همین رشته ورزشی پیلاتس هست. این رشته ورزشی قدرت بدنی شما رو بسیار بالا میبره. درد های مفصلی و نقایص بدن رو به خوبی بهبود میبخشد.

رشته ورزشی اسپینینگ


این رشته ورزشی هم یک رشته بسیار خوب برای ورزش کردن بانوان است. این رشته ورزشی در باشگاهای کمتری موجود هست اما با توجه به رکاب زدن زیاد در یک جلسه تمرینی شما رو به سرعت به اندام ایده عالتون میرسونه. زمان برگزاری کلاس های این رشته ورزشی بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت هست و در طول تمرین مربی بر اساس موزیکی که در سالن پخش میشه سرعت رکاب زدن رو بالا و پایین میبره و به اصطلاح تمرینات به صورت اینتروال انجام میشه. همچنین حرکات بدنی نیز روی این دوچرخه ها انجام میشه که مربی پیشگام و مابقی نفرات اون رو دنبال میکنند.

منبع : nipna.ir
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که غذایی که می‌خورید می‌تواند احساسات و حالات روحی شما را تحت تأثیر قرار دهد؟ تغذیه مناسب تنها به معنای حفظ تناسب اندام یا جلوگیری از بیماری‌های جسمانی نیست، بلکه ارتباطی مستقیم و پیچیده با سلامت روانی و بهزیستی عاطفی ما دارد. مواد غذایی‌ای که مصرف می‌کنیم، به‌طور مستقیم بر عملکرد مغز و سیستم عصبی تأثیر می‌گذارند و می‌توانند نقشی اساسی در تنظیم خلق‌وخ...
تصمیم به شروع ورزش و دستیابی به تناسب اندام دلخواه، قدم اول برای بهبود سلامتی و کیفیت زندگی است. اما بسیاری از افراد در این مسیر با چالش‌هایی مواجه می‌شوند و پس از مدتی دلسرد شده و ورزش را رها می‌کنند. بی‌انگیزگی، نبود برنامه‌ریزی مناسب و انتظارات غیرواقع‌بینانه، از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شود افراد نتوانند به اهداف ورزشی خود برسند. این مقاله از قله به شما کمک می‌کند تا با...
کفش‌های کوهنوردی یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که هر کوهنورد برای تجربه‌ای ایمن و راحت در ارتفاعات به آن‌ها نیاز دارد. انتخاب کفش مناسب نه تنها بر عملکرد شما در مسیرهای سنگی و دشوار تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری کند. در این مقاله از قله، به بررسی ویژگی‌هایی که یک کفش کوهنوردی ایده‌آل باید داشته باشد، می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم بهترین همراه را بر...
کلیه حقوق سایت متعلق به قله می باشد
2019-2024