یخ نوردی از ورزش های بسیار جذاب به شمار می رود اما این جذابیت خطراتی نیز به همراه دارد. برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در یخ نوردی دانستن نکاتی مهمی که هر یخ نوردی باید بداند لازم و ضروری است. در این مقاله از قله این نکات مهم برای یخ نوردان عزیز ارائه شده است. برای آشنایی بیشتر در ادامه با قله همراه باشید.

نکات مهم یخ نوردی

تغییر مداوم شرایط برف و یخ خطرات مهمی است که کوهنوردان با آن روبرو هستند.
کوهنوردان به هنگام یخ نوردی باید از شرایط برف مطلع باشند.
آنها باید بتوانند شکاف های پنهان را تشخیص دهند، از بهمن های احتمالی آگاه باشند و بتوانند با خیال راحت دیگر خطرات برف یا یخ را پشت سر بگذارند.
در تکنیک برف و یخ، استفاده از تبر یخ به عنوان کمک برای کوهنوردی بسیار مهم است.
برای برش پله در یخ، کاوش شکافها، دریافت کمک مستقیم در شیب های تند، دستیابی به تعادل در صورت لزوم و ایمن سازی طناب (تأخیر) تبر یخ توصیه می شود.
کرامپون (مجموعه ای از چنگال هایی است که می توان آنها را روی کفش کوهنوردی بست) برای جلوگیری از سر خوردن در نظر گرفته شده است و در شیب های تند برف و یخ و در پله هایی که بریده شده اند مفید است.
با گاز گرفتن در سطح، آنها پیشرفت را در جایی که کفش ها به تنهایی انجام نمی دهند، ممکن می سازند.
در بسیاری از شیب ها، کرامپون ها همچنین برش پله ها را غیر ضروری می کنند.
در برف و یخ بسیار دشوار، از گودال های یخ و کارابین استفاده می شود.
وقتی میخ ها به داخل رانده می شوند، اجازه می دهند در جای خود یخ بزنند.
سایر اطلاعات
در بالا رفتن از شیب های طولانی برف، یک کار خسته کننده، لازم است که یک سرعت آهسته و موزون داشته باشید که می تواند برای مدت طولانی ادامه یابد.
مطلوب است که در اوایل روز زمانی که برف در شرایط سخت قرار دارد، از کوه شروع کنید.
مانند همه مراحل کوهنوردی، قضاوت هنگام شرکت در یخ نوردی اهمیت دارد.
طول صعود، ماهیت آب و هوا، تأثیر گرمای خورشید بر روی برف و یخ و خطر احتمالی بهمن همه باید در نظر گرفته شوند.
سازمان اصلی این ورزش ، باشگاه کوهنوردی یا صخره نوردی است.
هر کشوری که دارای کوهنوردان است باشگاههای خود را دارد، از جمله آنها باشگاه آلپ در بریتانیای کبیر، که در سال ۱۸۵۷ تأسیس شد، شاید معتبرترین آنها باشد.
بیشترین تعداد باشگاه در جزایر بریتانیا و آمریکای شمالی یافت می شود.
باشگاههای بزرگ یخ نوردی غالباً از نظر مالی در حمایت از اعزامهای بزرگ شرکت می کنند.
اکثر باشگاه ها گزارش ها، مجلات یا بولتن های سالانه یا دوره ای منتشر می کنند.
منبع : نوین
بدنسازی و عضله‌سازی از جمله فعالیت‌هایی است که بسیاری از ما به دنبال آن هستیم؛ اما آیا همیشه بهترین روش‌ها را برای دست‌یافتن به اهدافمان استفاده می‌کنیم؟ این روزها، روش‌های ساخت عضلات سریع و موثری وجود دارد که با نام‌هایی چون سارم شناخته می‌شوند. اما آیا این روش‌ها همواره بدون خطر هستند؟ در این مقاله از قله به بررسی خطرات پنهانی که ممکن است در پشت سرمایه‌گذاری‌های سریع برای ساخ...
پل خواجو یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین پل‌های تاریخی در ایران است. این پل در استان اصفهان قرار دارد و جزو نمادهای اصفهان به شمار می‌رود. پل خواجو در دوره صفویه ساخته شده و از دوران حکومت شاه عباس اول صفوی (حکومت: ۱۵۹۸–۱۶۲۹ میلادی) به سرپرستی اصفهان تا امروز باقی مانده است.این پل بر روی رودخانه زاینده‌رود ساخته شده و ارتفاع آن از سطح آب رودخانه برابر با ۲۳ متر است و طول آن ح...
ضرب المثل "هیچ گرانی بی حکمت نیست، هیچ ارزانی بی علت نیست" به طور کامل ترجمه می‌شود به این معنا که همیشه یک دلیل یا علتی وجود دارد که یک چیز گران قیمت باشد یا ارزان. این ضرب المثل به معنایی عمیق و کلی برای ارتباطات اجتماعی، تجاری و فرهنگی بسیار کاربرد دارد. هر چیزی که ارزش یا قیمتی دارد، اغلب به دلیلی مشخص است که ممکن است شامل عواملی مانند کیفیت، کارایی، دشواری در تولید یا حتی ...
کلیه حقوق سایت متعلق به قله می باشد
2019-2024